Jeśli czujesz się źle, nie radzisz sobie ze swoimi emocjami, masz problemy z rówieśnikami lub problemy rodzinne, możesz zwrócić się o pomoc do psychologa i pedagoga szkolnego.
Obecnie są również dostępne infolinie dla dzieci i młodzieży pod którymi możesz uzyskać wsparcie psychologiczne i pomoc.
Możesz skorzystać z bezpłatnego telefonu zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Dzwoniąc pod numer 800 12 12 12, otrzymają profesjonalne wsparcie psychologiczne. Rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość. Dostępny jest także z czatu internetowego. Nie wymaga on logowania oraz instalowania żadnej aplikacji.
116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, który należy do ogólnoeuropejskiej grupy bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym, stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Linia działa codziennie, 24 godziny na dobę. Jest obsługiwana przez wykwalifikowanych psychologów i pedagogów, którzy potrafią rozmawiać z młodymi ludźmi o ich problemach i mogą udzielić im profesjonalnej porady w sytuacjach kryzysowych.
ZASADY ABCD FUNKCJONOWANIA TELEFONU 116 111:
KIM SĄ KONSULTANCI TELEFONU 116 111?
Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi.
Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.
NA JAKI TEMAT MOŻNA POROZMAWIAĆ LUB NAPISAĆ?