Scenariusz lekcji matematyki w klasie VI
z wykorzystaniem platformy WWW.epodręczniki.pl /TIK/
Prowadząca: Agnieszka Woźniak
Temat: Obliczanie pól czworokątów.
Cele lekcji:
Uczeń:
– rozpoznaje czworokąty na podstawie podanych własności;
– rysuje czworokąty na podstawie podanych własności;
– posługuje się pojęciami dotyczącymi geometrii;
– zna wzory na obliczanie pól i potrafi je wykorzystać w zadaniach;
– stosuje własności czworokątów.
Pomoce dydaktyczne: wzory na pola czworokątów oraz zadania ze strony internetowej WWW.epodręczniki.pl
/TIK/
Metody: ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputera i Internetu.
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna.
Przebieg lekcji:
Zadanie 5
Przesuń punkt P tak, by utworzyć inny prostokąt o polu równym 20 cm2.
Zadanie 8
Narysuj: prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb i trapez, tak aby każda z figur miała pole równe 36 cm². Sprawdź poprawność wykonania rysunków budując takie same figury z dynamiczną kartą pracy. Ustaw wierzchołki tak, by otrzymać kolejne figury o takich samych wymiarach, jak w zeszycie.
Na grządkę w kształcie trapezu prostokątnego o podstawach 4,5 m i 2,5 m
i wysokości 4 m trzeba wysypać torf. Jeden worek torfu wystarcza na 6 m² powierzchni. Ile najmniej worków torfu trzeba kupić?
Nauczyciel nadzoruje pracę uczniów i na bieżąco sprawdza poprawność rozwiązywania zadań. Ocena za rozwiązane zadania w zeszycie.
Wykonaj zadania – nr 11,12,14,15,16 z platformy /TIK/